Men ena foten utanför

Bloggen har varit bortglömd bland allt skolarbete samt personliga problem.
Har ni någon gång haft en dipp i livet, då ni tycker att allt bara är dåligt och ni känner att ni inte orkar? Om ni har det vet ni hur jag känner just nu. Jag vet att saker jag gör kanske inte är det bästa jag kan, men jag orkar inte bry mig om det blir bra eller inte. Orkar inte lägga ner energin som behövs för det. Vill krypa ner under täcket och vakna till bättre tider. Då allt skolarbete är gjort och när jag inte ställer så stora krav på mig själv. Då jag inte måste passa in, då jag inte behöver få bra på alla prov och när jag inte bryr mig om vad andra tycker. Är trött på alla dessa krav som alltid ligger och bränner inuti mig. Och varför blir det alltid så att jag blir kär i "fel" personer? De personerna som man bara vill ha som kompis, men som nästan alltid resulterar i att man gillar dem mer än som kompis?
"Life is hard sometimes, I have to look over the hills to reach my goals, then I'll make it"
Nu måste jag ta tag i plugget. Får sluta skaffa mig orsaker till varför jag inte kan plugga.
Peace out

Kommentarer
Postat av: vänlig men bestämd

Aj då, starkt att erkänna att det är mycket och jobbigt. Viktigt att släppa efter lagom mycket så att man klarar skolan och inte total-failar men samtidigt inte går i väggen. Det där med kärleken är nog ett problem för de flesta... följa hjärtat brukar ju vara ett gott råd för det mesta. Får hoppas och tro att du har någon att bolla dina bekymmer med. Ta det ljungtuva och vet att för de som tror blint på att allt löser sig så löser det sig... :-*

2011-03-31 @ 17:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0