första-november-tjugohundratio

Hejhopp!

Kom nästan precis hem från träningen, fast har hunnit duscha och som de flesta kanske vet så är jag inte precis den snabbaste när jag duschar. Står alltid och tänker mitt livs historia i duschen, vad som hänt idag, undrar vad som kommer hända imorgon och detta förbaskade gymnasieval!
Hade gymnasieinfo i skolan för några veckor sedan. Tänkte att jag kanske äntligen skulle få ordning på mitt val. Men icke sa nicke, det blev bara svårare. Usch, när jag satt där och lyssnade på vad alla hade att säga om just Deras skola och Deras program lät allt så bra... Jag har självklart läst om alla de olika programmen och skolor som finns här i Borås och har fastnat för några av Natur-linjernaBäckäng, entreprenörs-programmet och GPT-programmetSven Erikson sen känner jag också för att läsa stylist Almåsskolan fast det lockar inte jättemycket eftersom jag vill gå en högskoleförberedande linje men det hade varit kul att gå där och lära sig att sminka på olika sätt och lära sig olika håruppsättningar. FordonsprogrammetViskastrand skulle vara ganska coolt att gå, eller är jag den enda som tycker det är coolt när tjejer kan meka med bilar och sånt? Men det är också en linje som man kan börja jobba direkt efter och känner att det inte riktigt är min grej, tyvärr. Sen ställs jag inför mitt nog svåraste val. Kulturama i Stockholm. Jag dansar som de flesta vet och skulle mer än väldigt gärna utveckla dansen till något mer. Men om jag söker dit och kommer in (det skulle vara något) då måste jag flytta till Stockholm och helt plötsligt klara mig helt själv, utan min underbara familj och mina fantastiska vänner. Fast jag gör valet för min egen skull, men känner att jag inte riktigt är redo att lämna mitt liv här, men det kanske ändras tills jag ska göra valet. Får se vad allt detta leder till. Känns som om jag bara babblar och babblar om gymnasievalet. Men jag vill att det ska bli riktigt bra och att jag verkligen ska känna mig säker i det Jag väljer, det som kanske senare blir Min framtid, Mitt liv.
Sen spelar skolan en ganska stor roll, har hört både bra och dåliga saker om alla skolor, fast en del skolor lockar mer än andra, men det är väl linje man ska välja och inte skola?
Jippie! Nu sitter jag och ifrågasätter mig själv med.. haha! Får nog ta och tänka igenom detta riktigt noga och fråga runt lite och se vilka ämnen jag verkligen brinner för i skolan för att sedan göra ett så bra val som möjligt. Detta blir inte lätt ska ni veta!
Jag lider med er alla andra där ute i världen som också snart ska göra ert val och beundrar er som redan gjort era val.
Efter en lång stund av tänkande ska jag gå och kurera mig i sängen. Så ni får ha det så bra så hörs vi igen imorgon hoppas jag. Är väldigt dålig med uppdateringen, tyvärr.
Puss&kram



Blev en bild på "syskonen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0